Klantenservice
Bestellen
Bestellen bij Woolbarn is eenvoudig:
- Selecteer de gewenste producten, wijzig eventueel het aantal en klik op de button ‘in winkelmand’.
Je wordt nu automatisch naar het winkelmand overzicht gestuurd.
- Controleer of je winkelmand klopt, wijzig eventueel aantallen en klik op ‘winkelmand bijwerken’. Wil je nog meer producten toevoegen, kies dan voor ‘verder winkelen’. Wil je je bestelling afronden? Vul een eventuele vouchercode (bijvoorbeeld cadeaubon-code) in. Wil je je bestelling zelf afhalen i.p.v. thuisbezorgd krijgen, vink dan de optie ‘afhalen bij Woolbarn’ aan. Onderaan komt het totaalbedrag van de bestelling te staan, inclusief eventuele verzendkosten. Om verder te gaan, klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
- Vul op het volgende scherm je persoonlijke gegevens in onder het kopje ‘factuurgegevens’.
- Kies vervolgens de gewenste betaalmethode.
- Lees de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Woolbarn en vink het vakje aan als je hiermee akkoord gaat.
Wanneer je klikt op ‘Ga verder naar iDeal’ (of een andere gekozen betaalmethode) of op ‘Bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling geplaatst. Je gaat hiermee een betaalverplichting aan.
Betalen
Bij Woolbarn heb je keuze uit vele betaalmethodes, ook wanneer je vanuit het buitenland wilt bestellen. Het hele proces van bestellen en betalen verloopt via een beveiligde SSL-verbinding (te herkennen aan het hangslotje en webadres dat begint met https). De betalingen verlopen veilig en snel via via Mollie.
Betalen bij Woolbarn kan op de volgende manieren:
iDeal
Bancontant/Mister Cash
PayPal
iDeal
Gebruik je internetbankieren en ben je klant bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of van Lanschot? Dan kun je iDEAL kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
Bancontant/Mister Cash
Gebruik je internetbankieren bij een bank in België? Dan kun je Mister Cash kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
PayPal
Heb je een PayPal account? Dan is PayPal een gemakkelijke en vertrouwde betaalmogelijkheid. Selecteer PayPal bij het afrekenen en je wordt gevraagd in te loggen op jouw account om de betaling te bevestigen. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van jouw PayPal account.
Via Paypal is het ook mogelijk met alle creditcards te betalen.
Annuleren
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je je daarna? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze annuleren. Omdat er tijd en kosten worden gestoken in het verwerken van een annulering, brengt Woolbarn een standaard bedrag van €1,95 per geannuleerde bestelling in rekening. Dit wordt verrekend bij het terugstorten van jouw geld.
Wijzigen bestelling
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je vrij snel dat je nog een wijziging wilt aanbrengen of bijvoorbeeld nog iets anders wilt bestellen zonder twee keer verzendkosten te betalen? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met Woolbarn.
Verzendkosten Nederland
Voor verzending binnen Nederland, waarbij je pakket op je huisadres wordt bezorgd, betaal je standaard een bedrag van €6,95 als bijdrage aan de verpak- en verzendkosten. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten België en Duitsland
Voor bestellingen die naar België of Duitsland worden verzonden, betaal je standaard een bedrag van €9,95.
Woolbarn heeft er alle belang bij dat jouw bestelling zo snel en zo zorgvuldig mogelijk bij jou wordt bezorgd. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten overige landen
Europa zone 1
Een vast verzendtarief van €14,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Denemarken
Frankrijk
Hongarije
Italië
Luxemburg
Oostenrijk
Polen
Portugal
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Europa zone 2
Een vast verzendtarief van €19,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Estland
Finland
Ierland
Letland
Litouwen
Slovenië
Zweden
Europa zone 3
Een vast verzendtarief van €23,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Bulgarije
Cyprus
Griekenland
Kroatië
Malta
Roemenië
Rest van de wereld
Voor landen buiten de EU geldt een vast verzendtarief van €27,95 (geen BTW).
Verenigd Koninkrijk: sinds het Verenigd Koninkrijk niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie, zijn de belasting-regels tusen de EU en het VK flink veranderd. Om goederen te kunnen verzenden van Nederland naar het VK heeft Woolbarn een Brits BTW-nummer nodig. Het aanvragen daarvan is complex en tijdrovend. Bovendien is het nog volstrekt onduidelijk wat de administratieve en financiële gevolgen zijn voor de Nederlandse ondernemer. Om die reden is het op dit moment niet mogelijk om bij ons te bestellen vanuit het VK. We zoeken naar een oplossing om onze klanten in het VK in de toekomst wel weer te kunnen bedienen. Onze excuses voor de situatie.
Levertijden
Nadat de betaling ontvangen is, wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verpakt en verzonden.. Je ontvangt hierover bericht per mail. Mocht er om één of andere reden een langere levertijd van toepassing zijn, neemt Woolbarn hierover zo snel mogelijk nadat je besteld hebt contact met je op. Voor de uiteindelijke leverdatum is Woolbarn ook afhankelijk van de snelheid van de verschillende pakketdiensten. Normaal gesproken bezorgen die binnen 1 tot 2 werkdagen. Rond de feestdagen kunnen bezorgdiensten vertragingen oplopen; hou hier rekening mee als je in zo’n drukkere periode een bestelling plaatst.
Indien je een bestelling plaatst met 1 of meerdere producten ‘in nabestelling’, wordt de gehele bestelling (dus ook eventueel door jou bestelde producten die wel gewoon op voorraad zijn) pas verzonden zodra de bestelling compleet is. Neem bij twijfel of onduidelijkheid hierover contact op met Woolbarn.
Verder gelden aangepaste levertijden tijdens vakanties en deelname aan beurzen (Woolbarn is een eenmanszaak); indien van toepassing staan deze tijdelijke wijzigingen vermeld op de afrekenpagina
Digitale patronen
De digitale patronen die je bij Woolbarn kunt aanschaffen, zijn te verdelen in 2 soorten:
1) direct te downloaden
2) digitale verzending
1) ‘direct te downloaden’ patroon
Nadat je dit patroon hebt besteld en betaald, krijg je de bevestiging hiervan per mail. In dit bericht staat een direct link naar het te downloaden patroon. Dit zijn patronen die je rechtstreeks van Woolbarn koopt. Als je een account aanmaakt tijdens het bestellen (dus niet als gast afrekenen), kun je het patroon bovendien terugvinden in je account , onder ‘downloads”.
2) ‘digitale verzending’ patroon
Digitale patronen worden direct naar jouw verzonden naar het door jouw opgegeven email adres. Mocht je problemen hebben bij het downloaden van patronen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Woolbarn.
Ruilen
Omruilen is bij ons helaas niet mogelijk. Ben je op zich wel tevreden met je bestelling, maar wil je een artikel bijvoorbeeld in een andere kleur of maat hebben? Stuur dan je product(en) retour voor een terugbetaling volgens de instructies die staan beschreven onder het kopje ‘retourneren’ hieronder. Om het product van je (nieuwe) keuze te ontvangen, plaats je een nieuwe bestelling. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!
Retourneren
Instructies
Ben je toch niet zo blij met je aankoop? Stuur het retour en je krijgt gewoon je geld terug. Hier volgt de retourprocedure stap voor stap:
Stap 1: je meldt je retour aan
Meld jouw retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan bij Woolbarn (per mail of via het contactformulier). Je ontvangt dan van Woolbarn een retournummer. Vanaf dat moment krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Stap 2: je vult het retourformulier in
Download het herroepingsformulier, waarop je de details van jouw retourzending kunt invullen (je mag hiervoor ook de pakbon gebruiken, zolang je maar duidelijk alle gegevens van het herroepingsformulier overneemt). Vermeld duidelijk het retournummer op het formulier.
Stap 3: je stuurt het pakket retour
Pak de producten zorgvuldig in en stuur deze samen met het formulier retour aan:
Woolbarn
Ganzert 14
4031 KC Ingen
N.B. De kosten voor het retourneren zijn voor jou. Ook de verantwoordelijkheid voor het terugzenden ligt bij jou: het is raadzaam om voor traceerbare (eventueel aangetekende) pakketpost te kiezen.
Stap 4: je krijgt je geld terug!
Zodra jouw retourzending in goede orde ontvangen is, wordt deze gecontroleerd en verwerkt. Je ontvangt van Woolbarn een bevestiging per mail hierover. Je krijgt je geld uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening gestort (in de praktijk meestal sneller).
Voorwaarden
Er wordt wel van je gevraagd om producten in originele staat en verpakking terug te sturen. Bekijk producten gerust zoals je dat in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een bol garen uit de doos, bekijk, voel en ruik, maar scheur het wikkel er niet af, knip geen draadjes af en ga er niet mee zitten breien of haken (Algemene voorwaarden, artikel 7.1). Verder wordt er van je gevraagd om garens niet in een rokerige ruimte te bewaren. Garen met een rooklucht is ongeschikt voor verkoop en kan om die reden niet geretourneerd worden (Algemene voorwaarden, artikel 10.3). Gebruik bij voorkeur de doos of envelop waarin je de producten hebt ontvangen voor het retour zenden.
Vergoeding
Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Woolbarn jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Alleen de kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Je krijgt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, mits het product inmiddels in goede orde retour ontvangen is. De kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.
Uitzonderingen
Er gelden uitzonderingen op het herroepingsrecht:
Maatwerk. De naam zegt het al : maatwerk producten worden ‘op maat gemaakt’ voor de klant en kunnen zodoende niet geretourneerd worden. Dit zijn producten die niet in de standaard collectie zitten, zoals bijvoorbeeld voor verloopgarens in Large en XL varianten.
Patronen. Op haak- en breipatronen rust copyright. Eenmaal aangeschaft kunnen deze zodoende niet geretourneerd worden. Dit geldt zowel voor digitale als papieren exemplaren.
WebwinkelKeur
Woolbarn is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij deze door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:
✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Woolbarn kunt delen en bekijken
✓ Woolbarn heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode
Verzenden
Bestellen bij Woolbarn is eenvoudig:
- Selecteer de gewenste producten, wijzig eventueel het aantal en klik op de button ‘in winkelmand’.
Je wordt nu automatisch naar het winkelmand overzicht gestuurd.
- Controleer of je winkelmand klopt, wijzig eventueel aantallen en klik op ‘winkelmand bijwerken’. Wil je nog meer producten toevoegen, kies dan voor ‘verder winkelen’. Wil je je bestelling afronden? Vul een eventuele vouchercode (bijvoorbeeld cadeaubon-code) in. Wil je je bestelling zelf afhalen i.p.v. thuisbezorgd krijgen, vink dan de optie ‘afhalen bij Woolbarn’ aan. Onderaan komt het totaalbedrag van de bestelling te staan, inclusief eventuele verzendkosten. Om verder te gaan, klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
- Vul op het volgende scherm je persoonlijke gegevens in onder het kopje ‘factuurgegevens’.
- Kies vervolgens de gewenste betaalmethode.
- Lees de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Woolbarn en vink het vakje aan als je hiermee akkoord gaat.
Wanneer je klikt op ‘Ga verder naar iDeal’ (of een andere gekozen betaalmethode) of op ‘Bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling geplaatst. Je gaat hiermee een betaalverplichting aan.
Betalen
Bij Woolbarn heb je keuze uit vele betaalmethodes, ook wanneer je vanuit het buitenland wilt bestellen. Het hele proces van bestellen en betalen verloopt via een beveiligde SSL-verbinding (te herkennen aan het hangslotje en webadres dat begint met https). De betalingen verlopen veilig en snel via via Mollie.
Betalen bij Woolbarn kan op de volgende manieren:
iDeal
Bancontant/Mister Cash
PayPal
iDeal
Gebruik je internetbankieren en ben je klant bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of van Lanschot? Dan kun je iDEAL kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
Bancontant/Mister Cash
Gebruik je internetbankieren bij een bank in België? Dan kun je Mister Cash kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
PayPal
Heb je een PayPal account? Dan is PayPal een gemakkelijke en vertrouwde betaalmogelijkheid. Selecteer PayPal bij het afrekenen en je wordt gevraagd in te loggen op jouw account om de betaling te bevestigen. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van jouw PayPal account.
Via Paypal is het ook mogelijk met alle creditcards te betalen.
Annuleren
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je je daarna? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze annuleren. Omdat er tijd en kosten worden gestoken in het verwerken van een annulering, brengt Woolbarn een standaard bedrag van €1,95 per geannuleerde bestelling in rekening. Dit wordt verrekend bij het terugstorten van jouw geld.
Wijzigen bestelling
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je vrij snel dat je nog een wijziging wilt aanbrengen of bijvoorbeeld nog iets anders wilt bestellen zonder twee keer verzendkosten te betalen? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met Woolbarn.
Verzendkosten Nederland
Voor verzending binnen Nederland, waarbij je pakket op je huisadres wordt bezorgd, betaal je standaard een bedrag van €4,95 als bijdrage aan de verpak- en verzendkosten. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten België en Duitsland
Voor bestellingen die naar België of Duitsland worden verzonden, betaal je standaard een bedrag van €7,95.
Woolbarn heeft er alle belang bij dat jouw bestelling zo snel en zo zorgvuldig mogelijk bij jou wordt bezorgd. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten overige landen
Europa zone 1
Een vast verzendtarief van €14,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Denemarken
Frankrijk
Hongarije
Italië
Luxemburg
Oostenrijk
Polen
Portugal
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Europa zone 2
Een vast verzendtarief van €19,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Estland
Finland
Ierland
Letland
Litouwen
Slovenië
Zweden
Europa zone 3
Een vast verzendtarief van €23,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Bulgarije
Cyprus
Griekenland
Kroatië
Malta
Roemenië
Rest van de wereld
Voor landen buiten de EU geldt een vast verzendtarief van €27,95 (geen BTW).
Verenigd Koninkrijk: sinds het Verenigd Koninkrijk niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie, zijn de belasting-regels tusen de EU en het VK flink veranderd. Om goederen te kunnen verzenden van Nederland naar het VK heeft Woolbarn een Brits BTW-nummer nodig. Het aanvragen daarvan is complex en tijdrovend. Bovendien is het nog volstrekt onduidelijk wat de administratieve en financiële gevolgen zijn voor de Nederlandse ondernemer. Om die reden is het op dit moment niet mogelijk om bij ons te bestellen vanuit het VK. We zoeken naar een oplossing om onze klanten in het VK in de toekomst wel weer te kunnen bedienen. Onze excuses voor de situatie.
Levertijden
Nadat de betaling ontvangen is, wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verpakt en verzonden.. Je ontvangt hierover bericht per mail. Mocht er om één of andere reden een langere levertijd van toepassing zijn, neemt Woolbarn hierover zo snel mogelijk nadat je besteld hebt contact met je op. Voor de uiteindelijke leverdatum is Woolbarn ook afhankelijk van de snelheid van de verschillende pakketdiensten. Normaal gesproken bezorgen die binnen 1 tot 2 werkdagen. Rond de feestdagen kunnen bezorgdiensten vertragingen oplopen; hou hier rekening mee als je in zo’n drukkere periode een bestelling plaatst.
Indien je een bestelling plaatst met 1 of meerdere producten ‘in nabestelling’, wordt de gehele bestelling (dus ook eventueel door jou bestelde producten die wel gewoon op voorraad zijn) pas verzonden zodra de bestelling compleet is. Neem bij twijfel of onduidelijkheid hierover contact op met Woolbarn.
Verder gelden aangepaste levertijden tijdens vakanties en deelname aan beurzen (Woolbarn is een eenmanszaak); indien van toepassing staan deze tijdelijke wijzigingen vermeld op de afrekenpagina
Digitale patronen
De digitale patronen die je bij Woolbarn kunt aanschaffen, zijn te verdelen in 2 soorten:
1) direct te downloaden
2) digitale verzending
1) ‘direct te downloaden’ patroon
Nadat je dit patroon hebt besteld en betaald, krijg je de bevestiging hiervan per mail. In dit bericht staat een direct link naar het te downloaden patroon. Dit zijn patronen die je rechtstreeks van Woolbarn koopt. Als je een account aanmaakt tijdens het bestellen (dus niet als gast afrekenen), kun je het patroon bovendien terugvinden in je account , onder ‘downloads”.
2) ‘digitale verzending’ patroon
Digitale patronen worden direct naar jouw verzonden naar het door jouw opgegeven email adres. Mocht je problemen hebben bij het downloaden van patronen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Woolbarn.
Ruilen
Omruilen is bij ons helaas niet mogelijk. Ben je op zich wel tevreden met je bestelling, maar wil je een artikel bijvoorbeeld in een andere kleur of maat hebben? Stuur dan je product(en) retour voor een terugbetaling volgens de instructies die staan beschreven onder het kopje ‘retourneren’ hieronder. Om het product van je (nieuwe) keuze te ontvangen, plaats je een nieuwe bestelling. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!
Retourneren
Instructies
Ben je toch niet zo blij met je aankoop? Stuur het retour en je krijgt gewoon je geld terug. Hier volgt de retourprocedure stap voor stap:
Stap 1: je meldt je retour aan
Meld jouw retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan bij Woolbarn (per mail of via het contactformulier). Je ontvangt dan van Woolbarn een retournummer. Vanaf dat moment krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Stap 2: je vult het retourformulier in
Download het herroepingsformulier, waarop je de details van jouw retourzending kunt invullen (je mag hiervoor ook de pakbon gebruiken, zolang je maar duidelijk alle gegevens van het herroepingsformulier overneemt). Vermeld duidelijk het retournummer op het formulier.
Stap 3: je stuurt het pakket retour
Pak de producten zorgvuldig in en stuur deze samen met het formulier retour aan:
Woolbarn
Nootweg 34
1231 cv Loosdrecht
N.B. De kosten voor het retourneren zijn voor jou. Ook de verantwoordelijkheid voor het terugzenden ligt bij jou: het is raadzaam om voor traceerbare (eventueel aangetekende) pakketpost te kiezen.
Stap 4: je krijgt je geld terug!
Zodra jouw retourzending in goede orde ontvangen is, wordt deze gecontroleerd en verwerkt. Je ontvangt van Woolbarn een bevestiging per mail hierover. Je krijgt je geld uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening gestort (in de praktijk meestal sneller).
Voorwaarden
Er wordt wel van je gevraagd om producten in originele staat en verpakking terug te sturen. Bekijk producten gerust zoals je dat in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een bol garen uit de doos, bekijk, voel en ruik, maar scheur het wikkel er niet af, knip geen draadjes af en ga er niet mee zitten breien of haken (Algemene voorwaarden, artikel 7.1). Verder wordt er van je gevraagd om garens niet in een rokerige ruimte te bewaren. Garen met een rooklucht is ongeschikt voor verkoop en kan om die reden niet geretourneerd worden (Algemene voorwaarden, artikel 10.3). Gebruik bij voorkeur de doos of envelop waarin je de producten hebt ontvangen voor het retour zenden.
Vergoeding
Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Woolbarn jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Alleen de kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Je krijgt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, mits het product inmiddels in goede orde retour ontvangen is. De kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.
Uitzonderingen
Er gelden uitzonderingen op het herroepingsrecht:
Maatwerk. De naam zegt het al : maatwerk producten worden ‘op maat gemaakt’ voor de klant en kunnen zodoende niet geretourneerd worden. Dit zijn producten die niet in de standaard collectie zitten, zoals bijvoorbeeld voor verloopgarens in Large en XL varianten.
Patronen. Op haak- en breipatronen rust copyright. Eenmaal aangeschaft kunnen deze zodoende niet geretourneerd worden. Dit geldt zowel voor digitale als papieren exemplaren.
WebwinkelKeur
Woolbarn is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij deze door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:
✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Woolbarn kunt delen en bekijken
✓ Woolbarn heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode
Retourneren
Bestellen bij Woolbarn is eenvoudig:
- Selecteer de gewenste producten, wijzig eventueel het aantal en klik op de button ‘in winkelmand’.
Je wordt nu automatisch naar het winkelmand overzicht gestuurd.
- Controleer of je winkelmand klopt, wijzig eventueel aantallen en klik op ‘winkelmand bijwerken’. Wil je nog meer producten toevoegen, kies dan voor ‘verder winkelen’. Wil je je bestelling afronden? Vul een eventuele vouchercode (bijvoorbeeld cadeaubon-code) in. Wil je je bestelling zelf afhalen i.p.v. thuisbezorgd krijgen, vink dan de optie ‘afhalen bij Woolbarn’ aan. Onderaan komt het totaalbedrag van de bestelling te staan, inclusief eventuele verzendkosten. Om verder te gaan, klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
- Vul op het volgende scherm je persoonlijke gegevens in onder het kopje ‘factuurgegevens’.
- Kies vervolgens de gewenste betaalmethode.
- Lees de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Woolbarn en vink het vakje aan als je hiermee akkoord gaat.
Wanneer je klikt op ‘Ga verder naar iDeal’ (of een andere gekozen betaalmethode) of op ‘Bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling geplaatst. Je gaat hiermee een betaalverplichting aan.
Betalen
Bij Woolbarn heb je keuze uit vele betaalmethodes, ook wanneer je vanuit het buitenland wilt bestellen. Het hele proces van bestellen en betalen verloopt via een beveiligde SSL-verbinding (te herkennen aan het hangslotje en webadres dat begint met https). De betalingen verlopen veilig en snel via via Mollie.
Betalen bij Woolbarn kan op de volgende manieren:
iDeal
Bancontant/Mister Cash
PayPal
iDeal
Gebruik je internetbankieren en ben je klant bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of van Lanschot? Dan kun je iDEAL kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
Bancontant/Mister Cash
Gebruik je internetbankieren bij een bank in België? Dan kun je Mister Cash kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
PayPal
Heb je een PayPal account? Dan is PayPal een gemakkelijke en vertrouwde betaalmogelijkheid. Selecteer PayPal bij het afrekenen en je wordt gevraagd in te loggen op jouw account om de betaling te bevestigen. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van jouw PayPal account.
Via Paypal is het ook mogelijk met alle creditcards te betalen.
Annuleren
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je je daarna? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze annuleren. Omdat er tijd en kosten worden gestoken in het verwerken van een annulering, brengt Woolbarn een standaard bedrag van €1,95 per geannuleerde bestelling in rekening. Dit wordt verrekend bij het terugstorten van jouw geld.
Wijzigen bestelling
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je vrij snel dat je nog een wijziging wilt aanbrengen of bijvoorbeeld nog iets anders wilt bestellen zonder twee keer verzendkosten te betalen? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met Woolbarn.
Verzendkosten Nederland
Voor verzending binnen Nederland, waarbij je pakket op je huisadres wordt bezorgd, betaal je standaard een bedrag van €4,95 als bijdrage aan de verpak- en verzendkosten. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten België en Duitsland
Voor bestellingen die naar België of Duitsland worden verzonden, betaal je standaard een bedrag van €7,95.
Woolbarn heeft er alle belang bij dat jouw bestelling zo snel en zo zorgvuldig mogelijk bij jou wordt bezorgd. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten overige landen
Europa zone 1
Een vast verzendtarief van €14,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Denemarken
Frankrijk
Hongarije
Italië
Luxemburg
Oostenrijk
Polen
Portugal
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Europa zone 2
Een vast verzendtarief van €19,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Estland
Finland
Ierland
Letland
Litouwen
Slovenië
Zweden
Europa zone 3
Een vast verzendtarief van €23,95 (incl. BTW) geldt voor onderstaande landen:
Bulgarije
Cyprus
Griekenland
Kroatië
Malta
Roemenië
Rest van de wereld
Voor landen buiten de EU geldt een vast verzendtarief van €27,95 (geen BTW).
Verenigd Koninkrijk: sinds het Verenigd Koninkrijk niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie, zijn de belasting-regels tusen de EU en het VK flink veranderd. Om goederen te kunnen verzenden van Nederland naar het VK heeft Woolbarn een Brits BTW-nummer nodig. Het aanvragen daarvan is complex en tijdrovend. Bovendien is het nog volstrekt onduidelijk wat de administratieve en financiële gevolgen zijn voor de Nederlandse ondernemer. Om die reden is het op dit moment niet mogelijk om bij ons te bestellen vanuit het VK. We zoeken naar een oplossing om onze klanten in het VK in de toekomst wel weer te kunnen bedienen. Onze excuses voor de situatie.
Levertijden
Nadat de betaling ontvangen is, wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verpakt en verzonden.. Je ontvangt hierover bericht per mail. Mocht er om één of andere reden een langere levertijd van toepassing zijn, neemt Woolbarn hierover zo snel mogelijk nadat je besteld hebt contact met je op. Voor de uiteindelijke leverdatum is Woolbarn ook afhankelijk van de snelheid van de verschillende pakketdiensten. Normaal gesproken bezorgen die binnen 1 tot 2 werkdagen. Rond de feestdagen kunnen bezorgdiensten vertragingen oplopen; hou hier rekening mee als je in zo’n drukkere periode een bestelling plaatst.
Indien je een bestelling plaatst met 1 of meerdere producten ‘in nabestelling’, wordt de gehele bestelling (dus ook eventueel door jou bestelde producten die wel gewoon op voorraad zijn) pas verzonden zodra de bestelling compleet is. Neem bij twijfel of onduidelijkheid hierover contact op met Woolbarn.
Verder gelden aangepaste levertijden tijdens vakanties en deelname aan beurzen (Woolbarn is een eenmanszaak); indien van toepassing staan deze tijdelijke wijzigingen vermeld op de afrekenpagina
Digitale patronen
De digitale patronen die je bij Woolbarn kunt aanschaffen, zijn te verdelen in 2 soorten:
1) direct te downloaden
2) digitale verzending
1) ‘direct te downloaden’ patroon
Nadat je dit patroon hebt besteld en betaald, krijg je de bevestiging hiervan per mail. In dit bericht staat een direct link naar het te downloaden patroon. Dit zijn patronen die je rechtstreeks van Woolbarn koopt. Als je een account aanmaakt tijdens het bestellen (dus niet als gast afrekenen), kun je het patroon bovendien terugvinden in je account , onder ‘downloads”.
2) ‘digitale verzending’ patroon
Digitale patronen worden direct naar jouw verzonden naar het door jouw opgegeven email adres. Mocht je problemen hebben bij het downloaden van patronen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Woolbarn.
Ruilen
Omruilen is bij ons helaas niet mogelijk. Ben je op zich wel tevreden met je bestelling, maar wil je een artikel bijvoorbeeld in een andere kleur of maat hebben? Stuur dan je product(en) retour voor een terugbetaling volgens de instructies die staan beschreven onder het kopje ‘retourneren’ hieronder. Om het product van je (nieuwe) keuze te ontvangen, plaats je een nieuwe bestelling. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!
Retourneren
Instructies
Ben je toch niet zo blij met je aankoop? Stuur het retour en je krijgt gewoon je geld terug. Hier volgt de retourprocedure stap voor stap:
Stap 1: je meldt je retour aan
Meld jouw retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan bij Woolbarn (per mail of via het contactformulier). Je ontvangt dan van Woolbarn een retournummer. Vanaf dat moment krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Stap 2: je vult het retourformulier in
Download het herroepingsformulier, waarop je de details van jouw retourzending kunt invullen (je mag hiervoor ook de pakbon gebruiken, zolang je maar duidelijk alle gegevens van het herroepingsformulier overneemt). Vermeld duidelijk het retournummer op het formulier.
Stap 3: je stuurt het pakket retour
Pak de producten zorgvuldig in en stuur deze samen met het formulier retour aan:
Woolbarn
Nootweg 34
1231 cv Loosdrecht
N.B. De kosten voor het retourneren zijn voor jou. Ook de verantwoordelijkheid voor het terugzenden ligt bij jou: het is raadzaam om voor traceerbare (eventueel aangetekende) pakketpost te kiezen.
Stap 4: je krijgt je geld terug!
Zodra jouw retourzending in goede orde ontvangen is, wordt deze gecontroleerd en verwerkt. Je ontvangt van Woolbarn een bevestiging per mail hierover. Je krijgt je geld uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening gestort (in de praktijk meestal sneller).
Voorwaarden
Er wordt wel van je gevraagd om producten in originele staat en verpakking terug te sturen. Bekijk producten gerust zoals je dat in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een bol garen uit de doos, bekijk, voel en ruik, maar scheur het wikkel er niet af, knip geen draadjes af en ga er niet mee zitten breien of haken (Algemene voorwaarden, artikel 7.1). Verder wordt er van je gevraagd om garens niet in een rokerige ruimte te bewaren. Garen met een rooklucht is ongeschikt voor verkoop en kan om die reden niet geretourneerd worden (Algemene voorwaarden, artikel 10.3). Gebruik bij voorkeur de doos of envelop waarin je de producten hebt ontvangen voor het retour zenden.
Vergoeding
Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Woolbarn jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Alleen de kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Je krijgt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, mits het product inmiddels in goede orde retour ontvangen is. De kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.
Uitzonderingen
Er gelden uitzonderingen op het herroepingsrecht:
Maatwerk. De naam zegt het al : maatwerk producten worden ‘op maat gemaakt’ voor de klant en kunnen zodoende niet geretourneerd worden. Dit zijn producten die niet in de standaard collectie zitten, zoals bijvoorbeeld voor verloopgarens in Large en XL varianten.
Patronen. Op haak- en breipatronen rust copyright. Eenmaal aangeschaft kunnen deze zodoende niet geretourneerd worden. Dit geldt zowel voor digitale als papieren exemplaren.
WebwinkelKeur
Woolbarn is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij deze door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:
✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Woolbarn kunt delen en bekijken
✓ Woolbarn heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode